8682297965_5e13b46495_bVirksomheder kan give gratis reklamergaver for at give potentielle kunder et positivt indtryk

Der er mange måder, hvorpå man kan opnå et øget salg af ens produkt. Mange værktøjer kan tages i brug og noget af det allermest effektive er, hvis man kan få folk til at forbinde ens virksomhed og produkt med en god oplevelse. Det psykologiske “anker”, der ligger heri er blevet brugt af de fleste store virksomheder gennem lang tid. McDonald’s kan for eksempel tilbyde børn et stykke legetøj i deres Happy Meal og en sjov legeplads for at børnene vender tilbage, når de er blevet voksne. De har kædet maden og virksomheden med en rar oplevelse. Det er bare ét eksempel på, hvordan virksomheder kan benytte sig af en positiv sammenkædning. En anden måde at benytte sig af denne strategi på, kan være i form af reklamegaver.

Vi kan vel alle godt lide at få gaver. Om det er til en fødselsdag eller et bryllup, så er gaver velkomne hos modtageren. Derudover er gaver som oftest gratis og man får et godt indtryk af giveren af gaven. Dette kan virksomheder også benytte sig af og mange gør det i stor stil. Det kan være som et led i en reklamekampagne og de gør det for at “brande” deres mærke og produkt. For det meste er det ikke dyre gaver, der er tale om, men det kan have en stor effekt på indtjeningen. For eksempel har momondo udleveret gratis betræk til cykelsadler med deres logo på. Dette er en genial og ikke særlig dyr måde at promovere sig på. Man kan betale dyrt for at få sin reklame i fjernsynet eller vælge at satse på gratis gaver, folk er glade for og dermed løbende reklamerer for ens virksomhed uden meromkostninger.